Teškoće u učenju i upravljanje vremenom
„Krenem raditi i u sekundi sam već na nečem desetom. Par sati kasnije, osjećam se kao luzer jer i ovaj dan je uzalud potrošen“.
Upravljanje i uspješno rješavanje problema, planiranje vremena i tehnike učenja vještine su koje naši klijenti u Kauchu brzo savladaju uz pomoć primjene KBT tehnika te tehnika utemeljenih na znanstvenim spoznajama.
Korisne strategije učenja
Intenzitet i fokus
Primjerice, studije pokazuju da smo zbog zahtjeva današnjice skloni tzv. multitaskanju, odnosno obavljanju više zadataka istovremeno. Zamislite sljedeću formulu: učinak = intenzitet fokusa x utrošeno vrijeme. Intenzitet fokusa možemo pratiti na skali od 0 do 10, gdje je 10 najjači fokus. Sad zamislite studenta A koji sprema ispit, pa malo skrola po mobitelu, pa malo proučava rokove za ispit, zatim priča na telefon ili s ukućanom, pa malo pojede, zalije cvijeće, pa uči i tako u krug. Iako je potrošio možda i tri sata, intenzitet učenja mu vjerojatno nije prelazio 3 od 10. Zamislimo sada studenta B koji se fokusira samo na ispit i fokusira se intenzitetom 10. Iako je taj student učio samo sat vremena, prema gore navedenoj formuli, potonji je postigao učinak od 10 u jednom satu, dok je prvi kroz multitaskanje u tri sata postigao učinak od 9. Prevedeno – multitaskanje se NE isplati.
Izrazito uspješni studenti općenito su naučili izbjegavati obavljanje više zadataka istovremeno (engl. multitasking). Umjesto da provode puno vremena radeći posao niskog intenziteta s brojnim smetnjama, ovi studenti rade kraća razdoblja višim intenzitetom, bez ikakvih smetnji s e-pošte, društvenih mreža i drugih. Njihovo je učenje učinkovitije i dovodi do većih dobitaka.
U Kauchu preporučamo aplikaciju Forest koja je mnogim našim klijentima pomogla da ostanu fokusirani, a dodatno čine naš planet zelenijim.
Efikasne strategije učenja
Pretestirajte se
Istraživanja pokazuju da je jako korisno riješiti primjerak starijeg testa prije početka učenja. Kad studenti prije učenja sadržaja uvježbavaju odgovaranje na pitanja, čak i netočno, njihovo buduće učenje se poboljšava. Istraživanje je pokazalo da pretestiranje poboljšava rezultate na samom testu.
Fokusirajte se na jednu temu na kratko vrijeme u različitim danima
Ovakav pristup pokazao se vrlo učinkovitim. Poboljšava zadržavanje i prisjećanje više od prakse dugotrajnog prenaučavanja jedne tematske cjeline. Primjerice, ako spremate ispit iz socijalne psihologije i učite o agresivnosti, korisno je nakon što ste se kratko vrijeme intezivno bavili ovom temom, nastaviti s altruizmom kao drugim dijelom tog spektra te prosocijalnim ponašanjem, a ne se isključivo usmjeravati na agresivnost dok to ne naučite do savršenstva. Ovakav način učenja, na početku može možda biti malo izazovan zbog početnog zaboravljanja znanja te ponovno stjecanje tog znanja što naravno iziskuje napor, no dugoročno, pomaže lakše povezivati gradivo i time ga lakše pamtiti. U tome mogu pomoći kartice koje se mogu koristiti za ponavljanje pojedinačnih cjelina koje ste obradili i to najbolje kroz samokviziranje. Samokviziranje je učinkovito. Studenti bi trebali stvarati različite hrpe kartica prilikom učenja i ponavljanja cjelina. One karte na koje mogu odmah odgovoriti trebaju se staviti na hrpu te pregledati tri dana kasnije; na one na koje su odgovorili s određenim poteškoćama trebalo bi ponoviti dva dana kasnije; a one kartice na koje su netočno odgovorili treba ponoviti sljedeći dan.
Prakticirajte isprepletanje
Osim što ćete učiti kratko i fokusirano jednu te zatim prijeći na sljedeću, dobro je i isprepletati načine rješavanja zadataka. Učinkovitije je raditi na grupi problema koji su na neki način povezani no ne nužno isti. Primjerice, ako rješavate zadatke iz područja matematike, učinkovitije je rješavati kombinirano primjerice geometrijske, algebarske i računske zadatke, nego se samo fokusirati na geometrijske dok ih se ne dovede do razine kojom je učenik zadovoljan.
Parafrazirajte i reflektirajte
Mnogi od nas pročitali su nekoliko odlomaka u udžbeniku samo da bi shvatili da nismo zadržali niti jedan koncept ili ključnu točku predstavljenu u tim odlomcima. Zato, koristite namjerne strategije učenja. To uključuje povezivanje naučenog s prethodnim znanjem, razmišljanje o tome kako bi objasnili sadržaj nekom mlađem te razmišljanje i postavljanje pitanja o sadržaju.